" Abbas Vallium Sarneii super hiis que habuit Hemont, dictus de Essartis. "

  • A Original en parchemin. — Inv., suppl., cart. 2, l. 2.
  • a Cartulaire de l’abbaye Notre-Dame des Vaux-de-Cernay, de l’ordre de Cîteaux, au diocèse de Paris, éd. Lucien Merlet et Auguste Moutié, Paris, 1857-1858.
D'après a.

A touz ceus qui ces présentes lettres verront et oiront, Gile du Bois-le-Rey, clerc, garde du seel aus causes establi en la chastellenie de Montfort, saluz : Sachent tuit que par devant mei vindrent en dreit Guillaume, dit de Meuz, demourant à Seint-Remi, et Marie, sa femme, et requenurent, devant mei en dreit, eus, de commun assentement, avoir quité et quitent présentement aus religieuses persones, al abbé et au covent des Vaus de Sarnay, des ore en dreit et touz jours mes, saunz rapeler, tot le dreit et tote l'action que il aveient et attendeient à avoir, en quelque manère que ce fut, és meubles feu Hemon le Breton et ès meubles feu Asceline, père et mère de icele Marie, fut par reson de descendue ou par autre reson, por le pris de sis liveres de parisis, et por deus coutes, et por deus couissin, et por cinc dras, desqueles choses devant dites les devaunt diz Guilleume et Marie, sa femme, s'en tindrent enterinement pour poié, etc......................

Et quant à ce tenir et accomplir, il, de leur volenté, se souzmistrent à la juridiction de la court madame la comtesse de Montfort, saunz autre court avouer. En tesmoing de laquele chose, je, Gile, à la requeste des devant diz Guilleume et de Marie, sa femme, ei garni ces présentes lettres du scel aus causes devant dit, sauf le dreit madame la comtesse de Montfort. Ce fu fet en l'.