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VI. De chose qui est en contenz [rubr.]

  • Traduit du Dig., liv. 44, tit. 6 : de Litigiosis.

§ {44.6.1}

Ulpianus dit : se noncemenz qui est por empechier vente ne fet pas que la chose soit coureceuse se uns plez est commoinciez entre deus homes par une chose. {1} Et ge achate cele chose do tierz à cui l’en n’en plede pas, veions se excepcion me doit valoir. Et ge croi que oïl, car cil qui me vandi la chose n’en estoit pledoiez. Et il puet avenir que dui movent entre aus plet por grever celui à cui il ne puent pledier ; neporquant, se l’en plede au procurateur, ou au deffendeur à aucun, l’excepcion a leu autresi comme se l’en pledast à lui meisme.

§ {44.6.2}

Cil moismes dit : se uns sers acheta une chose et il savoit que ele estoit en contenz et ses sires ne le savoit pas, ou li sires le sot et li sers ne le savoit pas, voions à la quele conscience l’en doit melz regarder. Et il est melz que l’en regart à la conscience à celui qui acheta la chose et ne mie à celui à qui ele est aquise. Et par ce, i aparteint la paine qui est establie à cez qui achestent les choses qui sont en contenz se il acheta sanz le commandemant son seignor. Car se il acheta par le commandemant son seignor et il savoit bien que ele estoit en contenz, et li sires n’en savoit rien, sa conscience ne nuist pas au seignor ; et issint [158rB] escrit Julians.