École des chartes » ELEC » LI DIX-HUITIESMES LIVRES » XXI. De cex qui traïssent la cause que il doivent sostenir [rubr.]

XXI. De cex qui traïssent la cause que il doivent sostenir [rubr.]

  • Traduit du Dig., liv. 47, tit. 15 : de Prœvaricatoribus.

§ {47.15.1}

Ulpians dit : cil qui traïst la partie que il doit sostenir et aide à l’autre est apelz prevaricatoires. Et Labeo dit que il est issi nomez por ce que il se varie en diverses parties. ¶ {1} Cil est proprement prevaricateurs qui a acusé de commun crime et puis lesse le plet ; car avocaz n’est pas proprement apelez procurateur ; mes’il traïst la cause que il doit sostenir ou en commun juigement ou en privé, il doit estre puniz hors d’ordre.

§ {47.15.2}

Cil meismes dit : l’en doit savoir que paine hors d’ordre est orendroit enjointe à cez qui traïssent la partie que il doivent sostenir.

§ {47.15.4}

Marcians dit : se il est pronuncié en cause de commun juigement que cil soit prevaricateurs de qui il est deffendu que l’en ne plede de ce que il a acusé à tort à son esciant, il sera mal renomez.

§ {47.15.5}

Henulcius dit : li accuserres qui a esté condempnz que il atraie la cause que il devoit sostenir ne puisse pas puis acuser selonc la loi.

§ {47.15.6}

Paulus dit : il a esté escrit par nostre enpereor et par son pere que, quant crime sont opposé hors d’ordre, li prevariteur sont tenu par cele meisme paine par coi il fussent tenu se il eussent mesfet contre la loi ; car li deffenderres est assous se li acuserres est convoincuz que il ait traï la cause que il devoit sostenir.

§ {47.15.7}

Ulpians dit : en totes causes, fors en cele de sanc, cil qui corrump son aversere qui l’acuse est tenuz por convoincuz par le consoil au senat.