École des chartes » ELEC » LI DIX-NEUVIESMES LIVRES » IV. Comment l'en doit apeler home de traïson et d'omecide.

IV. Comment l'en doit apeler home de traïson et d'omecide.

§ 1.

Uns dit issint : Pierres assailli mon frère, et nuitantre, si comme il aloit sa voie comme prodom en sa besoigne, à tel jor, et l'ocist en traïson ; et s'il viaut dire que ce ne soit voirs, je sui prez dou mostrer et de l'avérer contre son cors, qu'il est issi ; et je le di comme hom qui a son essoine. Li autres respont : Et je sui prez de fere encontre tel ni et tel deffansse comme je doi, comme home qui a son essoine. Droiz dit qu'il se conbatront ensenble, s'il ne puent mostrer asoine parant. Et s'il puent mostrer essoine parant, chescuns se changera, et aura avoé.

Antant que en apiau de murtre n'a point de consoil. Et qui apèle de murtre, si doit dire la parole par quoi li murtre i soit. Et murtre si est, quant home est ocis nuitantrée, por quoi il ne viegne apenséement à la meslée, ou en trives, ou an agait de chemin, ou eu menière que il ne voie le cop venir, ou quant il est si sorpris que il n'a poer de soi deffendre. Et si sofist que l'on n'i meste le voer ne le savoir.

§ 2.

Or demende l'en se l'en puet apeler autre de murtre, s'il n'est paranz au mort ? Et l'en dit que nenil, hom (ou) s'il n'a sa feme esposée.