François Ier à Antoine Du Bourg
. — Sillans
1. Saisie par le sénéchal de Toulouse des biens du défunt évêque de Béziers, dont le frère et héritier sert l’empereur, et remise à Pierre Plantavit. 2. Ordre de faire venir lesdits biens auprès du roi qui dira ce qu’il désire en faire.
- Orig. signé et contresigné. Arch. nat., J 965, dossier 6, pièce n° 48, 21,4 cm x 28 cm, papier, 1 page.
Monsr le Chancellier,
[1.] J'ay entendu que aprés le trespas du feu evesque de Beziers derrenier decedé, le seneschal de Thoulouze, lieutenant de mon cousin le grand maistre en Languedoc, saichant que le frere dud. evesque et son seul heritier est de present au service de l'empereur et tenant son party et pour la conservation de mon droict ou de celluy à qui il appartient, faict saisir et mectre en ma main tous et chacuns les biens meubles que led. evesque a delaissez par son trespas oud. pais de Languedoc1 et iceulx faict mectre et bailler en garde de gens suffisans, entre lesquelz biens s'est trouvé, ainsi que j'ay esté adverty, une somme de trois mil trois cens dix livres quatre solz quatre deniers tournois de deniers clers qu'il a faict mectre en garde es mains d'un nommé Pierre Plantevyt, sr de Villenouette2.
[2.] Et pour ce, Monsr le Chancellier, que vous sçavez assez que les affaires que j'ay de present requierent que je m'ayde de tout ce qu'il me peult appartenir, à ceste cause je vous prie adviser de depescher toutes les provisions qui seront necessaires pour faire venir lesd. biens à mon prouffict et iceulx faire apporter par devers vous le plus tost que faire ce pourra ensemble lad. somme et m'advertir quant le tout sera venu, pour, aprés avoir aussi entendu de vous si lesd. biens me peu[v]ent appartenir, vous ordonner ce que je veulx en estre faict. Et vous me ferez service très agreable en ce faisant.
Priant Dieu, Monsr le Chancellier, qu'il vous ayt en sa garde.
Escript à Sillan le xvie jour d'octobre m vc xxxvii.