École des chartes » ELEC » Cartulaires d'Île-de-France » Notre-Dame de la Roche » Chartularium Abbatiæ Beatæ Mariæ de Roscha » De decima de Logiis.

De decima de Logiis.

  • B Bib. nat. de Fr., ms. lat. 10996, cartulaire.
  • a Cartulaire de l'abbaye de Notre-Dame de la Roche, éd. Auguste Moutié, Paris, 1862.
D'après a.

Ego Philippus1, archidiaconus Pissiacensis, omnibus presentem paginam inspecturis, salutem in vero salutari. Universitati vestre notum fieri volo quod ego, intuitu pietatis et amore Dei et salute anime mee et parentum meorum, dedi in perpetuam elemosinam ecclesie Beate Marie de Roscha, ad victum duorum sacerdotum, totam decimam de Logiis, exceptis duobus modiis et octo sextariis2 quos eadem ecclesia Sancte Marie ex donatione Guidonis de Levies et Guiburgis, ejus uxoris, antea habebat ; quam decimam a predicto Guidone de Levies et Guiburge, uxore ejus, pro ducentis et quadraginta libris comparavi, domino Petro3, de cujus feodo predicta erat decima, concedente et donationem illam ratam habente. Quod ut ratum permaneat et in posterum perseveret, sigilli mei munimine dignum duxi confirmari. Actum Parisius.


1 Philippe de Lévis, frère de Gui Ier, comme il est dit dans la charte suivante. Voir son article dans nos Notes historiques et généalogiques sur la famille de Lévis.
2 Voir la charte II, qui constate cette donation, mais de deux muids seulement.
3 De ce que Gui de Lévis était possesseur de la dîme des Loges, ainsi que la charte II le lui avait démontré, l'abbé Lebœuf, t. VIII, p. 438, conclut qu'il était seigneur de ce lieu. La présence de Pierre des Loges, consentant à la vente comme seigneur du fief, dans cette charte et dans la suivante, démontre l'erreur du savant abbé, qui, du reste, ne connaissait pas le Cartulaire que nous publions aujourd'hui, et qui nous apprend quel était le seigneur des Loges en 1208.