École des chartes » ELEC » Cartulaires d'Île-de-France » Notre-Dame de la Roche » Chartularium Abbatiæ Beatæ Mariæ de Roscha » De terra de Pommeret in manumortua tenenda, et de duobus sextariis hybernagii apud Doinviller.

De terra de Pommeret in manumortua tenenda, et de duobus sextariis hybernagii apud Doinviller.

  • B Bib. nat. de Fr., ms. lat. 10996, cartulaire.
  • a Cartulaire de l'abbaye de Notre-Dame de la Roche, éd. Auguste Moutié, Paris, 1862.
D'après a.

Ego Johannes de Nantolio, miles, dominus de Levies, assensu et voluntate Margarete, uxoris mee, volo et concedo quod ecclesia Beate Marie de Roscha libere et quiete teneat et possideat terram de Pommeret que de feodo meo movere dignoscitur, quam terram bone memorie Guido de Levies, quondam mareschallus Albigensis, dicte ecclesie in puram et perpetuam elemosinam condonavit1. Preterea volo et concedo quantum ad me attinet, quod supradicta ecclesia pacifice et quiete teneat et possideat duos sextarios bladi hybernagii quos Almaricus de Levevilla et Girardus, filius ejus, milites, in granchia sua apud Doinviller, sepedicte ecclesie in perpetuam elemosinam contulerunt2. Volo etiam et concedo quod stannum supradicte ecclesie cursum aque sue scilicet Essevouir3 liberum habeat et competentem. Quod ut ratum et firmum permaneat, presentem paginam sigilli mei munimine roboravi. Actum .


1 Le Pommeret, qui est encore une ferme voisine de la Roche, est la grange attenante à la charrue de terre donnée à l'abbaye par Gui de Lévis en 1201. Voir le nº II.
2 Cette donation avait été faite en 1220. Voir les nos XXXIX et XLVI.
3 C'est l'étang et le cours d'eau dont il s'agit dans la pièce précédente. Il en sera encore question au nº LXI, où le cours d'eau est nommé Essivouer, mot de la langue vulgaire dont la racine semble être le verbe essir (exire en latin, et en français sortir) ; il est employé en effet comme traduction littérale d'aqueductus.