École des chartes » ELEC » Le formulaire d'Odart de Morchesne » Offices et confirmations » Vidimus des lettres soubz le seel des contraulx de Bourges
[fol. 45v]
[fol. 46]

Vidimus des lettres soubz lea seel des contraulx de Bourges1

A tous ceulx qui ces presentes lettres verront, Guillaume Fradet2, licencié en lois, garde du seel de la prevosté de Bourges, salut. Saichent tuit que Tel, clerc juré dudit seel, notaire usant de nostre auctorité et quant a ce de nous commis, nous a relaté et tesmoingné de verité lui le […]b jour de […]c, l'an mil CCCC XXV, avoir veu, tenu et leu de mot a mot unes lettres patentes du roy nostre seigneur, seellees de son grant seel en cire jaulne et simple ou double queue, si comme il apparoit de prime face, saines et entieres, contenans la forme qui s'ensuit :
Charles etc.
Et estoit escript en marge dessoubz Par le roy etc., et signees N., ou : Ainsi signees Par le roy etc.. En tesmoing de laquelle vision, nous, garde dessus nommé, a la relacion dudit juré, auquel nous creons fermement, ledit seel de ladicte prevosté de Bourges avons miz a ces presentes lettres, les jour et an premiersdiz.


a le omis ms, corrigé d'après la table initiale.
b blanc d'environ quatre lettres.
c blanc d'environ huit lettres.
1 La formule est proche de la copie authentique délivrée par le même auteur, Guillaume Fredet/Fradet, le 30 juillet 1426, de quatre documents visant à disculper Robert Le Maçon, ancien chancelier du dauphin, et dont une copie, qui se trouvait parmi les papiers de Georges de La Trémoïlle, a été publiée par Du Fresne (t. II, p. 653-658). À la différence de la formule de Morchesne, le premier des actes copiés était sellé du sceau du secret du roi, et le vidimus ne comportait pas de description de l'état de conservation des actes vidimés.
2 La Gallia regia mentionne Guillaume Fradet comme prévôt de Bourges en 1412 (t. I, n° 3997K, avec un prédécesseur connu en 1408 et un successeur en 1423) et comme procureur du roi dans le bailliage de Berry, entre 1407 et 1415 (t. I, n° 3954I, son successeur attesté en 1419). La formule de Morchesne et l'acte cité à la note précédente montrent que Guillaume Fradet occupait, en 1425-1426, l'office de garde du sceau de la prévôté de Bourges.