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Le sanctoral du lectionnaire de l'office dominicain (1254-1256) » [PROPRIUM DE SANCTIS] » [PARS AESTIVALIS] » 67- Petrus et Paulus, app., vig.

67- Petrus et Paulus, app., vig.

28 VI

In vigilia apostolorum Petri et Pauli.

67.1a Lectio prima, vel septima si fuerit dominica.

Secundum Johannem.

In illo tempore * dixit Symoni Petro Jesus : « Symon Johannis, diligis me plus his ? » Dicit ei : « Etiam Domine * tu scis ' quia amo te ». Et reliqua.

  • Jo. 21, 15.

67.1b

Omelia venerabilis Bede presbiteri.

Virtutem nobis perfecte dilectionis * presens sancti evangelii lectio commendat. Perfecta namque dilectio est * qua Deum ex toto corde ' ex tota anima ' ex tota virtute + proximum autem tamquam nos ipsos diligere jubemur. Et neutra harum dilectio sine altera valet esse perfecta + quia nec Deus vere sine proximo * nec sine Deo potest vere proximus amari. Unde Dominus totiens interrogato Petro an se deligeret ' et illo respondente quod eum ipso teste diligeret * adjungebat per singula ita concludens : Pasce oves meas * sive pasce agnos meos. [cf. Jo. 21, 15-17] Ac si aperte diceret : « Hec sola et vera est probatio integri in Dominum amoris * si erga fratres studueris curam solliciti exercere laboris. »

  • Beda Venerabilis, H II 22, CCSL 122, l. 1-11, p. 342.
  • PD II 45
  • CPL 1367

67.2 Lectio secunda.

Quicumque enim fratri opus pietatis quod valet impendere negligit + minus se Conditorem diligere ostendit * cujus mandatum in sustentanda proximi necessitate contempnit. Hec profecto caritas quoniam sine divine gratie inspiratione minime posset haberi ' tacite quodam modo Dominus insinuat * quia Petrum de illa interrogans « Symonem » eum « Johannis », quod nusquam alias, cognominat. Symon, inquit, Johannis ' diligis me plus his ? [Jo. 21, 15] Ubi quamvis simpliciter mentio facta terreni parentis ejus possit intelligi + non tamen ab re est ' siquis nomine Johannis donum superne generationis mystice indicatum velit accipere * de quo Johannes apostolus admonendo testatur. Carissimi, diligamus invicem * quoniam caritas ex Deo est1. [1 Jo. 4, 7] Symon namque « obediens » * Johannes dicitur « Dei gratia. »

  • ibid. l. 12-26, p. 342-343.

67.3 Lectio tercia.

Propterea ergo recte primus apostolorum cum de amore suo requiritur ' « Symon Johannis » id est « obediens Dei gratia » vocatur + ut liquido cunctis ostendatur ' hoc quod majore pre ceteris obedentia Domini jussis obsequitur ' quod ardentiori illum caritate amplectitur * non humani meriti, sed muneris esse divini. Unde et apostolus Paulus eadem [202d] gratia confortatus ' aiebat * quia caritas Dei diffusa est in cordibus nostris, per Spiritum Sanctum qui datus est nobis. [Ro. 5, 5] Qui ergo ceteris flagrantius Deum amare probatur ' « filius Johannis » cognominatur * quia nimirum virtus ejusdem amoris non nisi per gratiam Spiritus Sancti percipitur.

  • ibid. l. 26-36, p. 343.

1 est] add. int. l.